Řetězový dvoudráhový dopravník se skládá z horní a dolní dráhy. Horní dráha slouží k vedení hnacího řetězu. Vozíky na spodní dráze jsou poháněny pomocí unášečů, které jsou součásti hnacího řetězu. Každý vozík je tvořen dvěma podvozky, které jsou spojeny přes čep nosným korpusem vozíku. Vozíky se na hnací řetěz zapínají a z něho vypínají pomocí pákového mechanismu, který je součásti předního podvozku vozíku. Zastavování na stanovištích je prováděno pomoci pneumaticky ovládaných zarážek. Dopravník je možno doplnit o automatické transferové výhybky, zvedáky, přesuvny, automatické nakladače, čí vykladače převáženého materiálu a.j. Nosnost dopravníku je max. 1500kg. Maximální rychlost dopravníku je 30m/min.
Jednodráhové řetězové podvěsné dopravníky
Řetězový jednodráhový dopravník se skládá z průjezdného tenkostněnného profilu, ve kterém je umístěn ocelový kardanový řetěz poháněný jednou hnací jednotkou a napínaný pomocí napínací stanice, umístěné v oblouku dráhy. Součásti řetězu jsou závěsy, které mají konstantní rozteč. Pohon tohoto dopravníku může být regulovaný pomocí měničů, nebo neregulovaný. Součásti tohoto dopravníku mohou být i manipulátory, které případně i za jizdy nakládají, či vykládaji převážený předmět. Rychlost dopravníku je max. 30m/min. Nosnost záv?su je max. 1000kg.